Thursday, June 24, 2010

053: Kang apa pun tak da....


Dia : Nak nangis ek?
Aku : xla...nangis bukan buleh jumpa pun....dah xder rezeki nak wat cam ner...
Dia : Xder rezeki, xder rezeki. Kang apa pun takda...
Aku : {Diam...yer aku memang dah takder apa....hati kosong....langkah pun terasa kosong}
Dia : Nak nangis kan?...
Aku : {Diam lagi...muka tin kosong, hilang kata....bukan masalah banyak cuma tertanya kenapa semua yang aku ada seolah bukan aku punya....aku dah habis usaha, tapi still hilang disaat aku genggam erat...hmmmmmmmmmmmm}

Lepas tu aku drive cam org giler...entah berapa lampu merah aku langgaq...entah...hati sangat pedih...tapi aku tak nangis...air mata xdak!....whatever it is..thanks sebab sanggup temankan Anak Tok Mad ni carik. Dia yang lebih risau kat aku. Sedang aku...hmmm xder perasaan...siap pesan jangan lupa SMS my fren...kot diorg jumpa semlm..n cari balik esok...aku perasan muka marah dia bila aku kata...Xpa la...dah bukan rezeki tu...nak wat cam ner...kan dah carik...but still not there,...

Not mean that aku ni tak kisah....namun kalau korang kat tempat aku...korang mesti heran kenapa aku masih cool...aku takder la se"cool" mana. Cuma aku dah terlalu banyak lalui benda buruk dalam hidup...so sampai saat ini...aku cuma rasa BEKU!...
Xperla..aku redha...betapa itu bukan milikku...Allah lebih tahu kenapa...aku masih booleh sabar...maka aku akan sabar...sepenuh jiwa aku....selagi aku masih terdaya!.
Tetiba teringat pasal seorang kawan...HE is Indian. Aku kenal dia masa kejer kat tempat sekarang. Dia ni sakit Kronik. Muda lagi. Last year ja dia dah undergo 5 open surgery rasanya. Rasa sedih sebab dia pentingkan aku. Semua pasal yang dia xleh nak citer dgn org lain dia citer dengan aku. Betapa begitu pentingnya aku dalam hidup dia.

Baru ni aku call dia. Masa sembang aku suspect lain mcm. He sounds different from what i know him. Sangat sedih...dan he is not like himself. Lama bersembang, aku cam biasa bukan gheti nak sorok2...aku tanya direct..."Are u sure that u are ok?"....
"I keep forgetting things....and i dunno how i am before..." sounds very down...owh...nak tercabut jantung aku. Teringat masa one time...masa tu dia nak masuk operation theatre...aku n Dia gi melawat kat hospital. A few frens gak. Dia panggil aku dengan nama lain. OMG, he cant recall me...aku tak leh control aku terus nangis kat situ. Dia dan kengkawan pujuk aku.

He really cant recall what happen to him before...tapi dia ada tulis diary pasal aku dan Dia...tapi xsemua....namun dalam banyak benda yang happen..he always recall that i am always there for him...owh....aku tak nangis masa cakap dengan dia...aku pernah marah dia...sangat2...dan dia rela kalau aku pukul dia pun...sebab dia tau dia dah sorok benda yang sgt besar dari aku...namun aku maafkan dia seikhlas hati aku....entah?...aku tak tau kenapa aku buleh buat macam tu...sebab dia org yang kwn dgn aku dengan ikhlas...aku tau dia rasa susah hati bila terpaksa sorok dari aku...aku tau....

Aku tau dia bukan seagama dengan aku...tak sekulit dengan aku...apa tah lagi sedarah dengan aku...Namun...Ya Allah...ku pohon engkau panjangkan lah umurnya...permudahkan hidup dia...Engkau bahagiakan dia selagi umurnya ada...Dan..aku sayang sahabat aku ini...Jangan tanya kenapa....sebab aku percaya rasa kasih dan sayang ini kurnia dari Yang Maha Esa....

2 comments:

NenetPenne (NP) said...

bila selalu kena menda sedih
lama2 sistem immune meningkat
tu pasal kadang2 rasa tak sedih walaupun sebenarnya menda tu sedih

u get what i mean my dear?

i am Naa... said...

yer net...hati rasa BEKU....sedih teramat tapi muka i STONE...