Friday, June 18, 2010

050 : Apa maknanya???...


Entry ke 50....sungguh mcm tak percaya....walau aku bukan glamer...aku suka share sumthing in my head yang tak berapa betui nie...eheks...orang baca ker tak....itu bukan masalah aku...aku menulis bila hati aku mau! hehhehehehe

16 hb satu negara terkejut...berita pasal bini raja kene cerai...Wallahualam...hanya diorang yang tau...so this is not my interest...

Betapa Tuhan tu menduga aku lagi....namun kali ni aku takkan mengalah lagi...buatla apa korang nak...dah penat nak hidup atas dengki orang...bukan aku cakap aku bagus!...tapi kalau korg kenal aku...korang mesti heran...aku sendiri pun heran...bukannya aku ni kaya...lawa jauh sekali...pandai...ishhh...pandai ker??...entah memang mcm2 jadik kat aku...aku ni memang jenis ganas...outspoken...jgn ckp la kan...heheheheeh...nakal?...itu memang la aku!...apa pun Alhamdulillah dalam kesempitan yang ada, ada hikmah yang hadir...biarpun x sebesar mana...namun itu sedikit sebanyak dapat jugak buat aku rasa lega dan tersenyum....Syukur Alhamdulillah...

Aku tengah tunggu good news...hope everything will be fine...sebabnya...ini juga satu challenges...kak mimi dah tanya...Awat???...my own reason...Allah tu tahu...biarpun ada parasite2 yang cuba memusnahkan...fitnah whatever...go ahead...aku tak ambil pusing...aku nak life better...aku nak be better person...aku nak belajar control aku nyer hot temper aku...aku nak belajar dan berjaya dalam apa yang aku akan buat lepas nie....sebab aku tak nak jadi Naa yang kalah....aku nak sayang diri aku lebih dari orang lain....there u go...the actions taken...now aku berserah pada DIA...

My checklist 2010:
1) will work smart....more OT after this
2) No MC in 3 mths....(work hard for this...vitamin n yoga...n mental leisure of course)
3) Tengah plan untuk my birthday in Sept...i should buy gift for myself....:)
4) Balik kampung. Plan the leave!
5) Telefon mak n abah selalu....
6) Nak kumpul duit banyak2.....nak upgrade diri...
7) Aku nak jadi Naa yang terbaik untuk mak abah ....

Semua yang terjadi itu ada hikmah disebaliknya...Itu rahsia DIA...kenapa begitu banyak dugaan...itu juga rahsia DIA....Aku cuma mahu kekuatan untuk menghadapinya dengan Sabar dan redha...Amin....

No comments: