Tuesday, June 8, 2010

045: HACHI...mengingatkan aku pada SEMERAH....


Hari ni my off day...tido of course...then bangun aku gi carefour....beli barang n CD...konon nak tgk wayang...entah not in the mood...balik gi mkn ayam penyet..mungkin sbb rasa tak berapa sihat....so not so nice for my tekak...entah badan tak sihat...feeling pun x sihat sebenarnya...entah.....

Aku ternangis...tgh tengok citer HACHIKO....citer dia sangat touching....hati rasa rindu pada SEMERAH....kucing oren aku yang paling aku sayang...entah di mana dia....dia dah hilang....mungkin dah mati...dah 9@10 tahun dah...masa tu aku sakit....dia akan tidur sebelah aku temankan aku...bila aku bangun dari katil baru dia bangun....sampai semua orang heran tgk dia....masa tu even mak aku pun dah ready andai.....biarlah semuanya aku simpan....ada certain sejarah yang kita ingin sangat lupakan....kalau boleh aku harap aku akan dapat lupakannya terus...

Sejak SEMERAH hilang aku dah takut nak sayang kucing lain sangat2...sampai bila2 dia dalam ingatan aku...seekor kucing boleh sayangkan tuan dia sebegitu...mungkin dia tak mampu lakukan mcm apa yang org lain mampu buat...namun....hadirnya sebelah aku masa aku bertarung dengan nyawa aku...itu adalah sesuatu yang sangat aku hargai sampai kini...

Hari ini aku tak berapa sihat....tired!...yerla....bila aku tension sebenarnya i tend to be workaholic....to make myself really tired...so at least i can sleep n stop thinking...tadi cakap dengan mak...aku mintak mak buat sesuatu untuk aku...aku punyala letih...tertidur masa tgk Alice in Wonderland. Macam nak demam. Whole body aching!. Hmmm..dan dalam hati ada gerak rasa yang susah untuk aku describe....apakah ianya masih bersamaku?...Entah! aku tak punya jawapan untuknya...jauh di sudut hati aku harapkan semuanya akan ok. Tepon Tok mad tadi, he sounds not very well...Ya Allah...peliharalah kedua orang mak dan abahku...ampunkan dosa mereka...sayangi mereka Ya Allah....dan hari ini aku rasa lega..kerana sekurang-kurangnya aku mampu menangis....Terima Kasih Ya Allah!

2 comments:

NenetPenne (NP) said...

kucen pun tau balas jasa orang yang buat baik dengan dia ..tak macam manusia...

*entry ni sedih* sob sob sob

i am Naa... said...

tu la...net tgk la hachiko...confirm nangis!