Monday, June 7, 2010

044: Bila DENDAM bertasbih di hati....


Astaghfirullahhalazimmmmmmmm....

Hmmmm....pernah ker korang rasa cam nie??...maafla...aku ni insan yang lemah...tersangat lemah...kadang2 bukan semua perkara ko buleh maafkan...bukan semua perkara engkau buleh lupakan...dan bukan semua perkara ko buleh redhakan...Ya Allah ampunkan insan lemah ini...Ya Allah...betapa tak berdayanya aku...

Macam2 org buat kat aku...bukan nak cakap aku ni bagus sgt smpai semua org asyik sabotaj aku mcm2...Ya Allah...bukan menuduh sesiapa...tetapi bila engkau pernah hadir dalam kehidupan aku engkau akan paham....ko sendiri takkan terduga....dalam usia yg mcm ini terlalu banyak aku lalui...tersepuk, jatuh terlutut?...semua dah aku lalui kot...sampai nyawa aku pun pernah jadi taruhannya, maruah diri aku diperkotak katikkan....aku tak perlu korang meminta maaf untuknya....cukup sekadar aku meredhainya...cukuplah kalau aku mampu lupainya serela hati yang ada...pasrah yang itu adalah dugaan untukku...Ya Allah...betapa aku ingin menjerit melawan rasa hati...aku sedih...aku luka...namun aku sudah lelah...sudah hilang deria rasanya....dan air mata itu tidak setitik pun tumpah.....hati sedih yang amat...namun x mampu untuk aku tangiskan...aku hilang deria untuk melepaskan diri aku dari rasa duka teramat ini...

Rasa panas dendam itu membara...namun aku tidak pula mampu membalas...kerana di sudut hati itu aku masih punya belas....Entah bilalah aku sanggup melukakan yang lain demi bahagianya hati???...hahahahahhaa..aku tertanya...terngiang dalam fikiran...akan tegakah aku???...Entah! Hanya dia Pemilik Bumi dan Langit yang lebih tahu....dan di setiap apa yang terjadi...hadir insan2 yyang tidak kusangka...mendokong aku...menyayangi aku dengan tulus....betapa besarnya Hikmah MU...saat ini aku hanya ingin tasbih dendam ini pergi...jangan pernah singgah lagi di hati aku...kerna hadirnya membuat jiwa makin tenat....

2 comments:

NenekPenne said...

memang tak semua perkara dapat dimaafkan...

tak semua perkara dapat direlakan dan diredhakan...

i am Naa... said...

tu arrr...bila hati tu dah hilang rasa...bila respect dan hormat tu makin hilang dr diri..ishhhh