Friday, July 2, 2010

054: New ME, New Challenges on board....

Hari ini bermula sebuah kisah baru...kejer masih lama cuma team baru...tinggalkan kebiasaan....nampak cam mudah...tapi sebelum bermula betapa hati aku goyah...bukan kerana cabaran baru....tapi kerana nostalgia lama...

Kenapa mesti semuanya muncul tika kekuatan yang baru ada ini masih rapuh....semalam aku balik umah Pak Su. Sepanjang perjalanan aku menangis! Bodoh sgt bunyiknya, seperti dia ada di sebelah....terbayang senyumnya, guraunya...dan bila lalu di tempat yang pernah kami pergi..sekali lagi aku rasa langkah aku kosong...kenapa perlu menangis???...

Aku patut benci atas apa yang telah terjadi...bukan meratapinya!!! Dia patut aku benci bukan untuk aku sayangi...kerana dia melukakan aku....

Aku sedikit sedih...namun sebagaimana janji pada diri aku....new challenge ini ada sebabnya...dan aku terpaksa mengumpul kekuatan diri...demi sebuah esok yang lebih baik...percayalah, betapa aku sebenarnya tidak sekuat yang korang semua nampak...aku juga insan lemah yang kadang-kadang tanpa sedar air mata itu tumpah juga....

Wahai Pemilik Langit dan Bumi, peluklah daku, berikan aku kekuatan melupakan semuanya...mencari diri...menerima dengan redha ujianMu Ya Allah...Amin...

2 comments:

NenekPenne said...

i pun kalau lalu tempat yang biasa kami kunjungi, tetiba kenangan lama datang...masa tu tetiba rasa sayu.. sedih semualah..ala2 ikan masak tiga rasa gitu...:)

u will be fine ok..

i am Naa... said...

tu la kan..tambah u yg dah lama kawen lagi la....
Kadang berharap jugak otak kita ni cam program boleh delete jer mana yang tak mau...i baru jer rasa diri ni kuat sikit nak mulakan sesuatu yang baru...tapi bila i lalu jalan tu semlm....i memang xleh ctrl...now i have to start from scratch back....