Wednesday, August 25, 2010

085: Hmmm...

Terbangun dari 2.30 pg tadi lepas lena yang panjang...drip yang ke3..semlm a bit sad...My HACHI have to go again....as expected...cant visit me here...i know he is in deep sadness...keep salahkan diri dia sbb tak sempat nak jumpa me walau sekejap...please dont be sayang, i truly understand ur kejer....go with open hearted...i loves u the way u are...not because u cant visit me my loves is less for u...u are trying very hard for that...it is fated that way...sebagai hamba, berdoalah sayang agar DIA bukakan jalannya untuk kita....bukan tangisan sesal atau sedih...jangan!...

Tadi call K Teh...K Teh bagitau...my abah so happy i am coming back baru-baru nie...terharu betul rasa hati sakit2 mcm nie....Abah siap bagitau dr tu...hati seronok anak saya hat dok kolumpo tu balik antaq saya mai klinik...dan sungguh aku tak tahan untuk tak menangis....Ya Allah syukur....he know i loves him very much!...and tak sampai hati nak bgtau my sister i am in hopsital right now...siap tanya dah sahur ker???...tak arrr...dr tak bg posa nie...ehekss....tak pa la...kejer elok2 no....after the call i sambung nangis....terharu dengan apa yang jadi....My HACHI masih sedih....risau dia dgn what happen to me...i feel that...ALLAH itu jaga i sayang...doa pada DIA i cepat sembuh....for all my frens yang datang melawat...terima kasih....yang posting kat FB, terima kasih...yang doakan i...terima kasih dari bukan sesiapa ini...

[jangan salah sangka yang i inginkan simpati...tidak juga untk menunjuk-nunjuk baik...tidak sekali..blog ini adalah luahan rasa hati seorang Naa Ahmad...that is truly me seorang yang bukan sesiapa pun....]

5 comments:

eelobor said...

baik menangis kegembiraan sekarang kerana dapat berbakti kepada orang tua, daripada menangis kesedihan di kemudian hari. berbuatlah baik semasa hayat bapa masih ada.

i am Naa... said...

tq eelobor....semoga Allah itu permudahkan segalanya!..Amin...

Anonymous said...

salam naa. di sini saya nk berkongsi pengalaman sbg seorg isteri. saya pksa diri saya khatamkan entry2 naa mlm td jugak. saya tersentuh psl naa ckp isteri si DIA bulat2 backing si suami & menyalahkan naa seorg.

ini kisah saya. suami saya buat hal di saat saya berpantang melahirkan ank ke2. pd mulanya suami & wanita itu (W) bersetuju hubungan itu berlaku selama 2 bln shj (akn tamat setelah saya selesai berpantang)krn suami kesunyian sewaktu ketiadaan saya. persetujuan sudah dicapai diperingkat awl bhw apabila saya pulang ke pangkuan nnti, hubungan mereka tidak akn lebih dari rakan sekerja. tp tatkala suami mahu mengundur diri, W mendesak agar dia tidak ditinggalkan. malah memujuk saya agar menerima sebagai madu. tambahan pula mahkota sudah diserahkan. (W mmg sudah tiada dara. menurut rakan2 serumah, W sudah ditiduri lebih dari 30 llk). dia mengugut suami dgn bermacam cara. panggil kaki pukul, calarkan kereta, malah mahu membocorkan rahsia kpd saya. suami yg takut terhadap ugutan akhirnya bersetuju utk tidak tinggalkan. di tambah pula dgn penggunaan ilmu hitam (ni saya tidak pasti, hnya dimaklumkan oleh lelaki yg pernah meniduri beliau sblm ini) suami saya bertambah angau dan akhirnya abaikan keluarga. dgn usia bayi yg belum mencecah 2 bln, saya desak suami lepaskan saya & bertanggungjwb terhadap W. entah mcm mana, suami meminta bantuan dari Darussyifa & akhirnya kembali ke pangkuan keluarga. sejujurnya, saya mmg tawar hati utk menerima die kembali setelah apa yg dia lakukan pd saya tp demi mengenangkan ank2 yg masih kecil, saya akur. tambahan pula keluarga saya bertegas memaksa saya melupakan semua perkara pahit tersebut & utamakan ank2. (suami seorg yg amat baik sblm mengenali W)

dan kalau ditnya sehingga kini siapa yg saya persalahkan, saya ttp bertegas salahkan W. kerana bg saya org lelaki mmg sentiasa ada gatalnya. walau usia mencecah 70an, miang tetap masih ada. dan saya amat berharap si W pjg akal & tidak sewenang2nya melayan suami org sdgkan dia tahu status suami saya & keadaan saya. bukankah bertepuk sebelah tgn tidak akan berbunyi?(bkn bermakna saya tidak salahkan suami, tp saya lebih marah kpd W dlm hal ini). sudah lah apabila suami ingin memutuskan hubungan, pelbagai ugutan disuarakan, malah apabila suami sudah nekad meninggalkan beliau, W masih lg menghantar sms2 memujuk rayu suami agar menyuruh saya menerima beliau sbg madu. sewaktu kami bercerai, W tanpa segan silu menghantar sms memujuk suami dgn berkata.. "..syg jgn sedih2. i kan ada..".

saya tahu keadaan naa agak berbeza. si lelaki terang2an menipu naa tetang status diri dan naa tidak tahu keadaan sebenar. manakala dalam kes saya, W amat mengetahui tekanan yg saya hadapi tp masih mempertaruhkan tubuh demi merampas suami.

kini sy amat tertekan. dulu W canang pd semua, saya x pndai jaga suami, sbb itu suami cari dia. skrg dia canang saya bodoh & buta krn menyalahkan dia sdgkan puncanya dari suami (utk pengetahuan, dia yg terlebih dahulu mencari & memulakan langkah menggoda suami). semua masyarakat pdg saya serong & anggap saya bodoh. saya betul2 tertekan. saya tidak tuduh melulu. semua bukti2 sms si pelacur tu saya masih simpan. malangnya telefon itu sudah rosak.

terpulang utk masyarakat menilai kebodohan saya. yg pasti, bila 2 org lain buat taik, saya yg dpt nama busuk.

** naa tidak perlu publish komen saya. sekadar berkongsi cerita.

azieazah said...

Semoga segera sembuh buat NAA.. Dan terharu dgn kisah ayah yg begitu ceria menerima NAA balik.

Anak dan ayah, tiada yang dapat memisahkan selain maut.

ANONYM... kisah U boleh menjadi pengajaran dan tauladan kpd pembaca lain... Banyak bersabar.

i am Naa... said...

KAK AZIE: Terima kasih akak...tu la...i am always anak abah...

ANONYM: Dugaan ini datang pelbagai cara...berdoalah pada DIA, minta petunjuk DariNya..

Naa memilih untuk mengakhirkan biar dituduh..sbb Naa percaya pada DIA...Tuhan itu Maha Kuasa, lelaki yang kononnya berjanji pada isterinya akan terus menjaga masih lagi mampu untuk meng CC Naa dalam emelnya...emel itu juga untuk semua my mgr n my close fren...walhal issuenya tiada kaitan dgn Naa...si isteri meminta Naa jgn menghubungi suaminya walau apa pun cara...it is not me looking for him...y he still doing that???...Naa tak ada jwpn untuk itu...my fren also terkejut tapi perlukah Naa terus meratapi?...Naa x mahu jd insan yg kalah pada dugaan...Mintalah pada DIA...bukakan kebenaran dan jalan yang terbaik...untuk u n anak2 u...i doakan yang terbaik untuk u..insyaAllah kebenaran itu akan keluar kalau kita jujur pada diri dan DIA...jgn kalah dengan hasutan hati yang sakit!..
* TQ so much atas kesudian u baca blog i...moga terus tabah...