Monday, August 16, 2010

078: Aku Naa...so???

Assalamualaikum wbkt....

Dituduh bukan perkara yang menggembirakan...di maki juga bukan perkara yang dibanggakan...di hina juga bukan perkara yang manis...mungkin bagi orang yang menuduh, menghina dan memaki itu rasa benda itu indah dan mampu membuatkan hati rasa lega...aku tak salahkan sesiapa...sebab manusia buat begitu bila dia sayang...bila cinta ada di hatinya...

Aku cuma manusia biasa di sini...dibandingkan dengan dia aku bukan sesiapa...jauh sekali minta dibanding...Allah itu tahu niatku...aku tak takut..aku tahu kebenaran itu dah lama....bila didusta...di maki dari orang yang tak pernah kita kenal apa perasaan???...aku dah puas menangis...kenapa aku yang hadir dalam cerita ini?...Itu takdirNya..aku telah bersedia...bukan semua perempuan sanggup menjadi aku...aku tahu itu!...orang gila sahaja yang akan meminta di dusta dan di tipu...aku tak perlukan simpati...cuma aku pinta Allah itu buka pintu kebenaranNya..itu sahaja...kerana Dia yang menipu kenapa aku yang di hina?...kerana dia suami dan aku perempuan yang tak bersuami...maka aku jadi pesalahnya tanpa sebarang bahas?...

Kerana aku perempuan aku telan rasa sakit hati di tipu...Kalau rasa diri berhak menghina orang lain di khalayak...silakan...Aku telah bersedia...melihat dan mendengar dengan mata hatiku...dengan imanku yang nipis ini...Aku hanya mampu berdoa...kerana aku perempuan...bila ini terjadi aku akan menjadi mangsanya tanpa rela...dan dia sanggup melukai perempuan lain...tak mustahil akan berulang pada yang lain...dia lelaki akan terus mengdomba...i sayangkan u...tapi dia sendiri yang memungkiri akad...

Wallahualam....Alhamdulillah keluargaku tahu apa yang terjadi..dan mereka turut berdoa...mereka tidak salahkan isterinya...malah menyokong aku untuk tidak menyakiti...tiada niat untuk menyalakan api...dan hari ini buat kawan-kawan rapatku...inilah rahsia yang aku simpan...dan jangan pernah bertanya tentang dia pada aku lagi...

[To my sayang HACHI, terima kasih kerana memahami Naa...dan apa yang kita pernah bincangkan telah mula menunjuk rupa...terima kasih kerana mendengar, memimpin agar tidak melulu...terima kasih sayang...Allah Itu Maha Besar...Engkau lebih tahu kenapa aku yang terduga di sini...kenapa jalan hidupku di duga dengan begini...aku pohon kekuatan dan redhaMu...buat my kkazen, my abang n kakak...i never sorok the truth...u all beside me when i need someone to hold...my Kak Mimi...u are saksi semua dusta ini...namun tak pernah berhenti berdoa dan nasihat agar adik mu ini tidak melukai...Cik Amy, Cik Eppie, Cik Diana...Tim...tq so much....u all great frens...kerana disisiku bila aku perlukan bahu untuk menangis...and my sayang HACHI...semoga Allah bukakan jalanNya...Naa bukan insan terbaik...Naa bukan manusia hebat...terima kasih atas sayangmu yang ikhlas....Amin YaRabbalamin...]

6 comments:

azieazah said...

...dan menulis di blog juga suatu luahan yang dapat melegakan sedikit rasa kecewa dan resah.. tulislah dengan penuh perasaan, sekali sekala abaikan apa orang lain fikir tentang perasaan kita...

Ya, ini suatu pengalaman mahal. Semoga terus menjadi ingatan dan pengajaran.

Hari ini kita berduka, suatu hari pasti ada hari gembira dan bahagia.

Sabarrrrr... ini lah kehidupan. Pandang depan dgn hati yang terbuka luasssss...

i am Naa... said...

Tq so much K Azie...Naa percaya pada ketentuanNya...bukan kita tentukan apa yang akan terjadi masa depan...siapa dan bila jodoh kita itu hak dia...i have go through lots of bad things in life....n InsyaAllah i have great family n frens to guide me...Alhamdullillah...

afieinside said...

apa2 pun xsemua org kenal sapa kita melainkan org itu memahami apa maksud wanita.setiap manusia ada hak untuk menuding jari tp setiap insan jugak berhak untuk membela diri bila tuduhan itu melulu..

as i always said- you will always have my prayers..sabar & berdoa.pastinya Allah akan bersama dgn kita..

Aanas said...

Salam Naa..

nama i ending dengan Na jugak.. :)

what i can say is, berdosa orang yang melukakan hati apatah lagi mengaibkan orang lain .. Allah marah dengan manusia2 ini.. so, what u did not to hurt back is correct. Yang melukai pasti akan menerima akibatnya..

sabar, syukur dan redha ..

i am Naa... said...

terima kasih Anas...i dah expect akan dikeji...Tuhan tu maha kaya...orang yang sebenarnya paling terluka bukan i..i cuma orang luar...lebig luka kalau diluka oleh orang yang paling kita sayang kan?..orang yang memegang amanah untuk menjaga kita dan darah daging kita...i hanya insan biasa...tipu kalau kata hati i tak sakit...namun i syukur Allah sayangkan i...salam perkenalan buat u...

i am Naa... said...

Cik Eppie....luv u always my dear!