Thursday, August 19, 2010

081 : Kisah minggu nie...

Dari hari sabtu aku dok merungut pening kat my HACHI...issshhh...bukan sabtu jer selalu la...cuma bila puasa ni bila mlm sikit aku mula rasa cam melayang-layang, badan start panas semacam. Padahal bila sahur aku minum banyak air masak. Takut badan dehydrated. Rasa pening tapi tak der la sakit belakang leher. So aku tak risau sangat. Perut tak der lak pedih sangat, tu yang aku tak suspect it is because of gastric. Cuma rasa angin tu memang ada. Dan itu normal la bagi aku, sebab dah biasa. Due to that jugak my actal always in my bag, everywhere i go.

My HACHI ader gak dok bising kat aku...tapi cam biasa ini budak keraih paler buat derk jer....hari ahad tu konon-kononnya nak pi sahur kat usj. Masa tu kat umah pak su...nun jauh di BT CAVES nu....alih-alih lepas ja bukak posa cheq dah start rasa pening. Badan memang dah panas dari pagi. Sampaikan masa salam dengan Mak Su pun dia dah tegoq...alahaiii...Last2 belum pukul 11 aku dah tertidur lepas makan panadol. Pukul 3 pagi dah terjaga pala amsih berdengung....ouch...damn painful...with rasa loya....but tak leh pun muntah...

Esoknya pagi aku balik Putra Heights...ingat nak tido dulu sebelum pi kejer malam tu....BUT....masa drive lagi aku dah start melayang....takleh nak agak jarak...then loya sungguh!....xder lak rasa pedih perut...dugaan lak tu...jalan punya la jam...laaaaaaa....aku dah start nak nangis....sampai jer umah....tukar baju....terus terbaring...kejap2 jaga sebab muntah...my perut pedih sungguh....sampai ke pukul 5 aku dah tak tahan..pi klinik..nasib la dekat jer...darah naik...dr tu pun terkejut....but she did not conclude anything yet...few advise given together with the pain killer...



Esoknya aku gi kejer as per normal...but my body very weak...pucat...lepas bukak puasa...start not feeling well...lenguh...kebas...paler berpusing...owhhhhh....and it is really hurts when u still have few hours to end ur shift....after shift Tara brings me to the nearest clinic...the dr advised me not to force puasa...sebab my gastric seems worst...takut will lead to something worst...owhhh..that scary...rasa loya tak hingat!!!! rasa perut pedih jugak tak hingat!!!!...and aku jugak pening tak hingat!!!...after jumpa dr terus gi mkn...i drink the yogurt drink 1st...tak thn perut pedih...lega sikit lepas tu...tapi balik umah aku asyik muntah....sampai perut kosong balik...entah bila aku tertido...really weak..aku cuma mkn roti n holick...yang lain tak lalu...[jimat duit cheq aihhhh]. Pi training dgn my pucat face...feelings so weak....bukak posa aku mkn la nasik dgn bebudak opis...but then pi toilet muntah semua....muka pucat!!!!....keep vomitting and my perut really pedih...n i cant balance myself...

Again Tara brings me to the same clinic...jumpa another doc.....dan kali nie ijection
because i am in deep pain...hampir jugak nak kene drip tapi sebab my stomach are not rejecting fluids so i am safe!...dr bg 2 hari MC...ingatkan nak balik umah terus....tapi dah sebab my stomach still rasa cramped...so aku telah dipaksa tido kat opis dulu oleh Abang Azmil n Tara...dah kul 10 mlm baru aku balik...drive slowly with the head that is still spinning....balik umah...dah tukar baju segala...aku terus tido...sampai pagi....

Hari ni still weak...hari dhyrea pulak....rasa loya tu dah hilang...pening tu kejap ada kejap tak der....minum byk holick n milo...n makan roti n bubur jer....fobia nak mkn takut muntah lagik....hope esok will be better..patutnya minggu ni nak balik Banting..but seems to be cancelled la jawabnya...still weak....badan pun kejap demam kejap tak....

[ masa tengah lali tu terdengar yang Ah Saw accident...alahai...tengah tunggu reply dari Tara, hope he is fine n well....dengar citer gak Mercedes dia teruk...alahaiiiii.....Ya Allah, moga dia selamat.....he always help me in works, sentiasa tunggu aku time nak kuar opis almaklumla dah pukul 2 pagi..but the day before accident dia kelam kabut nak balik...just say..Naa, i balik dulu...u take care...hmmmm esok kalau aku tak pening i want to visit him....get well soon fren!!!]

No comments: