Sunday, May 30, 2010

038: Balik Kampung punyer citerrrrrrrr...tadaaaaaaa....

Aku baru balik dari umah Tok Mad!!!...Yesss…sangat happy sbb dapat jumpa mak n abah. 2 hari cam mimpi…jap jer rasanya. Hari pertama malam kami buat bbq…….semua makanan habih on the spot…lokasi depan umah Tok Mad. Orang-orang yang balik dari surau semua dok heran apa la depa dok hingaq depan umah nie…hehehehehehe….

Sampai ja Tok Mad dari surau (lepas Isya’) maka majlis BBQ pun start la….aku buat sandwich…ayam bbq….n also sotong ball…memang best!!!!...lepas tu siap buat ayaq float….semua mkn smpai lebam…hambik ko!!!...

Itu citer hari pertama…hari kedua kami ke Tanjung Piandang. Pi amik udang lipan. Besaq2 udang dia…tajaan dari “BERAS adik aku…Abang Pojie…tima kasih bebanyak….Then kami lepak2 kat Ban Pecah pekena Char Koey Teow dgn kerang rebus…hehehehehe…makan lagik!!!...

Balik tu sbbkan adik dgn adik ipaq aku bengang nasik goring yang depa order tak dpata…kami balik masak nasik….aku msk udang lipan sambal n ikan grg….dengan nasik panas2 kami semua pulun lagik sekali….kekekekeekek…pastu semua pakat jadik ulaq sawa…kenyang ja pakat lena depan TV. Tu la….kekadang nak tergelak gak…ada ka adik n adik ipaq aku kata…kalau aku tak balik…xleh la mkn sedap2…chet!!! Padahal umah Tok Mad tu penuh makanan jerk…tapi disebabkan anak bongsu pompuan Tok Mad tu memang la kaki mkn…so bila dia balik…dia memang akan beli faveret semua org kat umah tu….heheheheheheh….

Memang heaven dapat lepak reramai n rebut2 makan…hehehehehehe…sedaq-sedaq ja semua periuk kosong….hehehehehehehehehe….ari tu dah bgtau…next mth aku balik nak wat BBQ gak…kali ni perap byk sikit chicken wing….n nak cari jagung….bestnya bau jagung bakaq…dan aku dok tgh menaip ni dok telan ayaq liuq tingat bau dia….huhuhhuuhuhhu…..apa pun…I have great cuti!...paler tgh semak sebenarnya….so bila balik kg barulah buleh pikir apa aku nak buat…bila jumpa mak abah hati aku rasa tenang dan senang sikit…

Sebelum balik aku pi cut my hair….short…smpai opis the next day…heheheheheh…semua org dok tgk…kekekekeke…yg guys selamber jerrrrrrrrrrrr….now u really looks ganas n kejam….kekekekekekeke….

2 comments:

NenetPenne (NP) said...

i suka udang mantis tu... tapi kulit dia tajam sangat...and he also like this udang..

dulu pun i suka potong rambut pendek tapi la ni suka rambut panjang pulak .. sebab mcm cute pulak berambut panjang... ha ha ha..ayat tak leh blah...

i am Naa... said...

hehehehehe...xper net...janji u suka!..i suka rambut pendek...sbb nak nampak kejam sikit...kekekekke