Wednesday, May 19, 2010

031: Dan Sebenarnya........


Dan sebenarnya....hati ini jera.....tak mampu lagi aku sembunyikan rasa hati......terasa hati ingin meletup.....aku benci menjadi aku yang sekarang....benci menjadi seorang yang penuh luka....benci bila mimpi semalam jadi mainan tidur ku.....benci bila aku tak mampu membuang rasa pedih walau sejarah itu telah berlalu.....rasa pedih itu masih hangat bagai semalam ia berlaku......

Dan sebenarnya aku berharap aku akan menangis saat ini...tapi entah air mata ini degil....seluruh rasa mengbungkam dalam jiwa...terasa bagai taufan dalam dada....ribut luka ini tak mahu beransur.....yang tinggal hanya kekosongan....jiwa tanpa rasa...itu aku!!!

Dan sebenarnya........biarlah luka itu berlalu...biar awan mendung itu berarak pergi....wahai cahaya....datanglah engkau...suluhi aku...agar aku tak sesat biar berat sudah langkah ini.....Wahai pemilik langit dan bumi.....Hanya kepadaMU aku berserah...menyerah diri agar petunjuk itu bersamaku....memandu aku dalam menghadapi dugaan dan saat getir ini.....berikan aku kekuatan agar aku bisa berjalan meneruskan kehidupan yang fana ini.....Amin YaRabbalamin....

2 comments: