Sunday, November 28, 2010

0139 : Ada Rasa....

Masih berjuang melawan rasa sakit dan sedih yang ada...tidak semudah yang dilihat....jiwa itu masih sakit...perkara yang paling menyakitkan bila semua yang aku sayang melihat aku "sakit"....bila waktu begini, sungguh aku ingin sendiri...bukan untuk menyorok sakit atau luka yang ada...hati aku sakit bila mereka yang menyaksikan seksa itu....dan mereka hanya mampu menahan genangan air mata tanpa mampu membantu....itu lukakan mereka...biar aku yang terluka bukan orang yang aku sayang....

Mak dah berkali bertelefon...meminta aku pulang for good....aku ???...aku masih ingin menggejar impianku di sini....mencari apa yang telah hilang dek dugaan lalu...aku tahu hidup akan lebih mudah bila aku pulang..namun...bukan itu yang aku ingin...bukan itu!..aku ingin apa yang aku ada dari susah payah aku sendiri...

Baru balik dari Perak...My Hachi demam lagi...masih terbayang genang air mata yang ditahan..."I hates when u saw me like this..." Bukan untuk menyimpan semua ini seorang diri...aku benci menjadi kerisauan orang lain...aku benci bila aku hilang upaya diri...melawan tanpa mampu luahkannya dengan kata-kata yang ada....ini baru bunga-bunganya sayang...entah apa yang akan aku hilang lepas ini?...Aku bercerita bukan untuk simpati...cuma meluahkan apa yang aku tak mampu luahkan pada orang yang aku sayang dengan kata-kata...aku jadi bisu biar suara itu ada...InsyaAllah....masih ada kekuatan dalam diri....InsyaAllah...esok itu akan ada untuk aku...

[Untuk semua yang aku sayang...keluarga aku di Kedah, keluarga Pak Su, my close frens...n My beloved Hachi...I loves you all...want u all to know that...terima kasih atas doa dan kasih....pada bukan sesiapa ini.....]

5 comments:

azieazah said...

Bumi yang bulat tidak akan berhenti berpusing...

Rumput tidak sentiasa hijau, awan tidak selamanya mendung..

Sabar, suatu hari nanti pasti akan beroleh kebahagiaan...

i am Naa... said...

terima kasih kak Azie...i am not going to give up....Selagi ada nyawa...

Terima kasih...

cerry beri said...

setiap dengus nafas...kita akan diuji...bersabar....dan berdoalah...ALLAH akan mendengar setiap doa yang dipohon oleh hambanya yang sentiasa menadah tangan memohon pertolongan....

Anonymous said...

semoga tabah hadapi dugaan...
semuanye ada hikmahnye...
bagaimana kita hadapi dan bangkit kembali dari kegagalan lalu..
memang perit tetapi kita perlu terus maju ke hadapan...

i am Naa... said...

Cerry Beri: Terima Kasih...

Anon: Terima Kasih...diri akan bertabah...InsyaAllah..Hanya Dia Yang lebih tahu....