Tuesday, November 23, 2010

0136: Dan sebenarnya....



Bismillahirrahmanirrahim....

Nyawa ini milikMU...Jasad ini milik mutlakMU...Roh ini juga milikMU yang hakiki..Engkau tahu niatku...itu yang penting bagiku saat ini...Amin Yarabbalamin...

***Posting ini memang akan menimbulkan persoalan, terpulang pada empunya diri yang membaca..kisah ini adalah kisah aku..kisah yang telah membawa aku jauh dari keluarga aku sendiri demi mencari diri yang hilang. Kisah ini bukan untuk raih sebarang simpati, sekadar ingatan pada diri dan insan yang sayangi aku, kerana aku sendiri masih kabur tentang esok...cukup kuat atau tabahkah aku?...Andai esok itu masih ada untukku...***

Semua ini bermula pada umur aku baru menginjak 19 tahun. Di Bumi UiTM Arau. Aku seorang yang nakal sebenarnya. Ponteng kelas itu terlalu biasa bagiku. Tapi aku jenis buat diam2...Yang tau of course kawan baik aku yang cam kembaq tu..Nurul!..Macam kembaq...even our family also knows how close we are...then all of sudden...aku selalu pening semacam..demam...sampai 3-4 kali seminggu. Kejap ok kejap tak...a few times tetiba jer aku pengsan. Sekejap, then sedar cam takder apa-apa. Histeria few times because of pain...rasa diri macam dibakar...dicucuk2 dengan jarum...Ya Allah...!!!! berkali aku menjerit! meminta tolong, menangis sayu...takut!!!!...sakitnya!!! namun tak ada sebarang tanda pada tubuh aku....Pergi klinik n hospital...check darah...dr suspect aku ada kuman in my blood...and one of the doctor even suspect aku ader depression yang melampau...aku rasa nak sepak jer doctor tu time tu..ada ka tanya ..."U ada rasa cam nak mati tak?"..WTH???...buat apa aku nak depress segala?...result aku tip top...walau aku pemalas...dan aku bukan jenis ulat buku...pi tanya Nurul cam ner aku study even aku budak Accounting...aku bukan jenis berkepit dengan buku...masa aku main lebih banyak dari aku baca buku la doctor!!!...then bila check a week after that tak dak apa pulak...hmmm...and my body makin weak...sebulan dari tembam type aku tinggal 42kg...semua terkejut!...sebab aku tak pernah kurus dari sekolah menengah!...

Yang menjadi saksi adalah Nurul. Dia lah yang banyak menjaga aku...menyimpan rahsia itu. Bergaduh dengan orang kat telepon just to contact my family...Sebab masa tu masa aku sakit ada seorang bilal yang bantu ubatkan aku. Setiap kali aku sakit Nurul akan telefon dia atau my family bgtau...Dan a few minutes after that semua tu bagai hilang sekelip mata...ingat lagi masa mula-mula aku balik. Nurul ikut sama. Dia yang bgtau my family about my condition...my mum ingat aku ok...almaklumla..aku memang susah sakit!...setahun sekali demam pun susah....then tetiba masa dalam keter otw balik dari Perlis...aku mengerang...berpeluh-peluh tahan sakit!!!....Then everyone in shocked!!!!...balik abah bawak pi klinik kat Serdang. Doktor tu cakap aku demam. Aku siap gaduh lagi. Saya tak demam la...Pening Doktor tu dengan aku...39.5 degree...tak demam???...hhahahahhaha...aku tak rasa apa-apa. Bukan sepanjang masa aku sakit. Ada masa aku normal, very normal.

Ada masa aku terbaring lemah...i cant even angkat my jari. Menjerit, menangis dalam tidur itu normal. Teringat my beloved kucing. Nama dia SEMERAH, bila aku sakit aku tertidur. Dia pun temankan aku. Only bila aku bangun then dia bangun. Kalau aku terkejut ka apa dia akan panggil my family to see me. Mak dengan abah memang sekejap2 datang tengok aku. Sedih sebenarnya. Sebab i am independent type. Mimpi orang mendera patung adalah rutin aku. Bila patung itu disakiti aku akan menjerit. Sakitnya!!!...tapi aku tak boleh nak bagitau orang lain masa tu. Setiap kali patung itu dicucuk, dibakar, dihiris...malah dibakar dan aku akan mengelupur. Tiada tanda dibadan aku. Itu Rutin hidup aku...hampir 3 tahun.

Setiap kali mimpi...

"Kalau aku tak dapat engkau! Jangan kau mimpi orang lain akan dapat engkau!!! Jangan harap!!!"

Dan setiap kali itu patung itu akan disiksa sepuas hati dan aku...hanya mampu menangis...mengelupur menahan sakit yang amat!!!!....
Kerana itu juga aku jadi pemarah..aku hilang keyakinan diri...takut pada orang...hmmm...terlalu banyak yang aku hilang dek kerana itu...Namun aku belajar banyak...bangun dari kesakitan dan kehilangan itu untuk teruskan hidup...
Mesti tertanya kenapa aku masih belum berpunya...jawapannya...bila hati ini mula CINTA pada seseorang, atau diri ini diCINTAi oleh seseorang...aku akan sakit!...semua drama itu akan bermula...siapa yang sanggup???...hahahahaha...aku sendiri tak sanggup sebenarnya....sakit itu mimpi ngeri dalam hidup aku...tandanya tiada pada tubuh..tapi pada hati aku???...lukanya tak pernah sembuh....Baru 3 tahun lebih aku hidup dengan sedikit aman...kini....mimpi ngeri itu datang lagi....banyak lagi sejarah yang aku simpan...cukuplah menyakiti aku...andai dengan menyakiti aku engkau rasa puas...silakan...

Percayaku hanya pada DIA Yang Maha Kuasa..andai DIA ingin aku kembali DIA berhak memanggil aku bila mana DIA mahu...Ingin aku luahkan sesuatu...Pada ketika engkau ingin aku menjadi "kekasihmu" aku hanya 19 tahun...satu-satunya anak abah yang berjaya menjejakkan kaki ke menara gading...aku tahu engkau telah berkeluarga..satu hari engkau pasti punya zuriat sendiri...apa rasa bila anakmu disakiti?...aku telah maafkan engkau...biarpun begitu payah pada mulanya....Biarlah DIA tentukan balasanNYA untukmu...aku bukan Tuhan...namun apa dosa aku hingga disakiti kalau cinta yang engkau ingin...kenapa perlu sakiti bila hatimu inginkan cinta...7 tahun aku berusaha sana sini...sungguh tak tersangka begitu hitamnya hati...masih mengharap aku pergi dek aniayamu?...

[ My Hachi...terima kasih sayang..memujuk untuk bgtau abah dan mak...aku tahu mereka risau...mungkinkah aku akan memilih untuk pulang?...entah...masih terlalu banyak yang ingin aku gapai di sini...]

No comments: