Saturday, November 13, 2010

0133 : Pulanglah ke asalmu...

***Posting ini agak berat, bukan meminta simpati. Hanya sebuah luahan hati yang paling dalam pemilik blog....

"Dari darat pulang ke darat...
Dari air pulang ke air...
Dari angin pulang ke angin...
Dari udara pulang ke udara..."


Ada sumthing yang happen to me lately. Tidak untuk menuduh sesiapa. Tidak jugak terlintas ada unsur dengki atau khianat. Namun perasaan dan nurani ini sangat kuat. Seperti apa yang berlaku hampir 12 tahun lepas. Terlalu banyak petanda yang buatkan aku hilang kata. Buntu! Memberitahu Tok Mad adalah perkara yang ingin aku elakkan selagi boleh. Bukan menidakkan hak! Tidak sekali terlintas. Tetapi memilih untuk tidak merisaukan isi teratak Tok Mad. Mak dan abah tidak begitu sihat. Sungguh aku tak sanggup merisaukan mereka lagi. Rawatan moden masih aku teruskan biarpun aku sendiri sudah rasa pelik dengan apa yang terjadi. Sungguh aku buntu!.

Yang ada hanya doa pada Pemilik langit dan bumi. Pinta lindungan kasihNya pada diri yang lemah ini. Berikan aku sedikit kekuatan dan sabar menempuh esok yang entah apa hadirnya.

[ to my Hachi.....terima kasih, pinta pada DIA agar dipermudahkan untuk kita.....my Hachi demam...kat laut dia punya la tough..selalu demam pun 1-2 days jer...nie dah siap 3-4 hari...alahaiiii...cepat sembuh yer sayang...]

4 comments:

azieazah said...

Hanya DIA yang Maha Mengetahui...

berusaha dan berdoa, bertawakal...

Dia Maha Mendengar

i am Naa... said...

thanks akak...

eelobor said...

banyakkan berdoa, solat hajat, berzikir & baca Qur'an. Insya Allah selamat

i am Naa... said...

thanks eelobor...