Tuesday, March 16, 2010

017: KaSiH....


Lama jugak tak update...i am not busy...cuma kepala otak nie semak....semak dgn pelbagai benda....leave it that to me to settle it one by one...InsyaAllah....

Semalam migraine plus gastric....makan time tak jaga...that it...Alhamdulillah hari ini ok...

Cerita pasal kasih nie...hati teringat pada peristiwa yang berlaku pada aku lately....terkadang kita tertanya apa makna disebalik perkataan keramat nie...So far Alhamdulillah...Kasih yang mak abah beri pada kami buatkan aku faham dan tahu meng"APPRECIATE" Kasih yang hadir dalam hidup...

Kasih ni sebagai mana dia hadir tanpa kita duga hilangnya kekadang tanpa kita duga jugak.....keadaan akan menentukan akhirnya kasih itu....berbunga atau tidak kasih tu terpulang pada pemain-pemainnya....Namun setengah manusia lupa bila mereka sanggup ketepikan kasih demi ketidakpuasan hati....demi hati yang terasa, demi dendam...paling aku rasa sedih bila lihat seorang bapa/isteri yang tanpa rasa bersalah membuat onar dibelakang isteri/suami dan anaknya demi nafsu dan bahagia sendiri...kenapa perlu hipokrit....di sana sayang...di sini pun sayang....tapi mana kasihnya pada darah daging sendiri?...fikirkanlah...pasti akan ada seribu alasan untuk semua ini...pasti...manusia memang bijak mencari alasan...apa pun alasan...apa dosa si "Darah Daging"?....

Baru-baru ni jugak kami terduga...seorang dari anak saudara disahkan Leaukimia....hampir menangis mendengarnya...walaupun pada zahirnya aku tak menangis...namun hati ku telah mula menangis...betapa kerdilnya terasa....ALLAH itu Maha Mengetahui atas apa yang berlaku....Namun di sini Kasih kami terduga....semoga keluarga tabah menghadapinya...Amin yarabalalamin....

Kasih yang suci patut makin mantap biar terduga seribu rintangan...itu kata hatiku....Kasih yang suci bila sudah termetrai....Perlu kan kekuatan untuk dipertahankan kesuciannya....biar kita jujur dengan diri sendiri...biarlah kita hidup dalam kebenaran walau kebenaran itu menyakitkan....

Harapanku mudah...moga kasih yang hadir dalam hidupku...kasih yang suci...kasih yang jujur....kasih yang hadir dari Kasih Sayang Yang Maha Kuasa....Ku pohon dengan sepenuh jiwa yang kudus...Sayangiku Ya Allah.....Kasihi aku yang kerdil ini...Amin...

4 comments:

mama alia adam said...

apa yg Naa tulis tu mmg ada benarnya..kdg2 terfikir sendiri ke mana ksh syg, cinta n rindu sesama manusia, apatah lagi antara suami isteri, mak abah dan anak2...adakah masih ada cinta sejati di hati manusia...yg ada hanyalah kepuraan @ hipokrit...wpon mungkin kita sedaya upaya utk kekalkan kasih di hati, namun masih ada ruang utk mencari kasih yg lain...adilkah itu?? siapalah kita nak mengadili...mungkin ketentuan Ilahi...redha adalah jln terbaik namun usaha utk kekalkan kasih perlu ada dlm diri kita..
buat Naa...kdg2 menangis adalah teman paling baik buat kita...luahkan segalanya agr boleh tersenyum selepas itu

iera_ayen said...

apa yg Naa tulis tu mmg ada benarnya..kdg2 terfikir sendiri ke mana ksh syg, cinta n rindu sesama manusia, apatah lagi antara suami isteri, mak abah dan anak2...adakah masih ada cinta sejati di hati manusia...yg ada hanyalah kepuraan @ hipokrit...wpon mungkin kita sedaya upaya utk kekalkan kasih di hati, namun masih ada ruang utk mencari kasih yg lain...adilkah itu?? siapalah kita nak mengadili...mungkin ketentuan Ilahi...redha adalah jln terbaik namun usaha utk kekalkan kasih perlu ada dlm diri kita..
buat Naa...kdg2 menangis adalah teman paling baik buat kita...luahkan segalanya agr boleh tersenyum selepas itu

i am Naa... said...
This comment has been removed by the author.
i am Naa... said...

Mun, terima kasih...Kebenaran memang kekadang memedihkan...Kita bukan Tuhan untuk tentukan "Adil kah apa yang terjadi?"...Seorang "Naa" pernah menjadi seorang pelakon dalam kisah "Kasih"...Namun seorang "Naa" masih punya hati...mata hati ini masih celik...tangisan seorang "Naa" tak pernah mampu memulangkan apa yang hilang...tak mampu menghilangkan sebuah kepedihan hati...ALLAH itu SATU...ku berserah padaNYA...DIA yang mengerti lebih dari segalanya...