Friday, March 5, 2010

014: Catatan perjalanan akhir feb 2010

Lps ja abih kejer....settle siapkan akunyer follow up....send all the important emails....then aku terus drive balik umah pak su....smpai jer terus mandi n siap....just about 20 minutes then aku start drive....excited to go back!!!! miss my family!!!!!....

Lamanya tak driving balik kg....cian mak su aku...kena berjaga sbb aku tau dia takut aku ngantuk masa drive...hehhehehehehehe...

Perjalanan pulang yang tersgt smooth...Alhamdulillah...syukur sgt...yg best surprise!!!...heheheehehe...smpai teratak Tok Mad dlm pukul 5.30 pg...then sembg2 sat2....apa alagi aku dgn tak malunya terus pi lena dgn anak sedara aku Awa. Tgh sedap tidoq dgq mak aku dok jerit...alahaiiii...awat pulak>??...ish rupanya monyet masuk umah....hahahahhahahah..so semua org sibuk dok perambat menatang tu....hehehehehhehe...kelakar...aku nyer la ngantuk,...siap bangun dok tanya awat..then dgn muka selamba smbung lena dpn tv...hahahahhaha...tak dak maknanya....

Sedaq2 dah 8 stgh...apa lagi...kelam kabut bgn basuh muka....terus panggey adik ipaq aku....we are then ke pasar Serdang, tempat wajib pi nie...cam biasa...shopping n sarapan.....sempat gak sembang dgn mak cik jual sayur tu....n now she also jual air soya n tauhu...aku beli dianyer taufu fah....perasan tgk muka dia makin muda...mungkin awet soya??...hahahhaha...anak laki dia pun kat situ....still...dgn senyum yang sentiasa mesra...entah...aku mmg suka tgk senyuman dia....her smile really make my day!!!..

Balik jer...tak jadi tido...sibuk buat ayam panggang...lamanya tak pernah buat...this is fav all my adik badik n also my anak2 buah....My own recipe...hmmmmm....my abg g mmg kalau balik kg sibuk pujuk aku buat nie...heheheheheh..kembang aihhh...
Penat sgt....x baper best mkn pun...then drop my call to my other 2 sister...suruh diorg balik...hehehheheh...k Teh aku sekarang meniaga kecik2....sempat aku tanya ada air kelapa tak??...then tgh aku bwk mak n Awa pi umah k Teh...ambik bantai n lena dgn siap bunyik sekali....bdn penat...apa lagi....buleh thn la bunyik dia...ishhhh...anak sapa arr tu??...

Bangun jer tgk mak dok pulun ayaq nyoqqq....aaaaarghhh my faveret................pulun arrrrr...then kitorg pi parit buntaq,.,jejalan sat....then pi pasar mlm....ha now kelakar....aku ckp dg kak teh...sat gi tunggu tang tu tau...sambe aku jln arah lain.....kakak aku pun jwb ok....so sibuk la aku tapau koi.....aku pun tunggu kat kete...awat depa tak smpai2 nie???...alahai...call tak jwb pulak....lama aku dok tunggu dah la panas kemain ari ni...

Lama then aku mula terpikir...could be..???/...argh then aku terus gi ke tempat aku ckp dgn kakak aku tu.....hahhahahahahahahha...konfem...kakak aku igt aku kata tang tu tu kat situ la...padahal what i mean is kat tpt aku paking keter tadi....La isla bonita.....rentung aku tunggu depa...cian mak, kakakku dan anak2 buah aku,..../smpai keter....gelak stgh mati....hahahahhahahhahahahha padan la lama...slh phm rupanya!!!...chet!!!!

Balik smpai punya la penat...terlena...2 hours gak...bangun jer mula rasa nenong nenong...mandi jer terus arrr mkn ......pastu sambung dgn sembang2 dgn my family..sambey pulun tebu n buah limau.....mkn non stop bila balik kg...bahaya betuiii....


mlm ni aku ader agenda....shhhh...biar aku dan keluarga aku jer yg tau!!!

No comments: