Thursday, December 31, 2009

004 : Selamat Datang 2010......


Hari ini hari terakhir di tahun 2009....

Termanggu aku, lama berteleku dan terbisu.Hilang sudah butir bicara.....Dalam hati hanya sepi yang menjenguk hati. Betapa banyak dugaan dan rintangan yang aku telah lalui, betapa banyak tuduhan yang aku hadapi, betapa tabahnya aku mengharungi setiap dugaan yang tiba dan betapa hebatnya cabaran hidup hingga aku kering air mata. Aku kini tersenyum, namun senyum itu terlalu sukar dimengerti,jauh sekali dapat difahami oleh mata kasar....Renunglah dengan mata hati....betapa hambarnya senyum itu....betapa luka dan peritnya hati ini...

Namun, aku akan melangkah...dengan penuh ketabahan...berbekal doa dan sepicing harapan di hati....Aku tak perlukan simpati jauh sekali rasa kasihan....biar apa pun yang mendatang...Naa tak mungkin sanggup melukai....biar diri terhumban dalam nista tanpa rela....aku tak perlukan fahaman org...aku tak perlukan pengertian dari manusia hipokrit yang hanya tahu menjatuhkan hukum.....aku tak perlukan manusia parasit yang sanggup menggigit walau telah dijasai....

Biarlah...apa org kata...aku tak perlu kasih yang tak pernah sudi.....sayang yang tak pernah ikhlas dan jujur....Aku hanya insan biasa....insan yang hakikinya lemah....Kasihku!Sayangku!Cintaku!....bukan taruhan mainan jiwa...bukan pajakan hancuran harapan.....Aku Naa! takkan pernah sanggup melukai biar diriku yang terluka.....aku bukan Tuhan...menghukum salahnya orang....

Ya ALLAH, saat ini....peluklah aku dalam kasihmu....selimuti aku dgn keteguhan jiwa...santuni aku dgn jiwa mulia dan ikhlas....biar apa pun caturannya.....Aku akan terus bernafas...selagi nyawa masih dikandung badan......

Bintang Harap

Dalam kelam, aku bermimpi....
Cahayanya berkelip
Terlukis sinar dalam pekatnya malam

Tangis hati suram...
Hiba lara
Sunyi...

Bintang setia memancar dalam sepinya malam
Sinarnya menyuluh harapan
Kelipnya mencipta impian
Kenyitnya mengukir senyum di tubir bibir
Kerlipannya membuai jiwa
Mencipta tenang dan secebis harapan

Bila matahari menjengah
Bintang mengundur
Rindu mula menyapa hati
Wahai bintang....
Inginku gapai
Walau engkau jauh di hujung langit....

No comments: