Thursday, December 17, 2009

002 : Realiti itu memang perit

Hari ini........terungkai sudah realiti yang kucari selama ini.........


Tanpa aku sedar aku sebenarnya seorang yang sangat tabah....aku tak perlukan cinta dan sayang atas air mata dan juga lukanya hati orang lain....terlalu banyak yang telah aku lalui.....terlalu banyak luka yang org lain tak pernah nampak.....aku tak perlukan rasa simpati.....Dah terlalu banyak kali aku jatuh hanya kerana kawan dan lawan....aku masih mampu tersenyum.....kerana aku adalah Naa....biar aku yang terluka...tapi tidak melukakan orang lain............itu bukan aku....biar org bisa mengutuk...biar mereka mengadu domba.....aku tak perlukan parasit dlm hidupku....

Wahai Tuhan...jangan Engkau butakan hatiku....Jangan Engkau kelabukan Mata Hatiku dari melihat kebenaran.....Aku bukan manusia yang sempurna....aku tak perlukan nilaian dan komen orang lain untuk sebuah keputusan....Hanya petunjukMu Ya Allah....aku berserah padaMu lebih dari segalaNya.....Sayangi aku kerana itu yang Abadi....betapa hebatnya ujianMu padaku....Betapa lemahnya aku....namun aku sedar....UjianMu....BalasanMu...mengajar aku jadi manusia yang tabah....menjadi manusia yang bisa memaafkan kesalahan org lain tanpa ragu.....betapa aku disayangi....Terima kasih tuhan atas Dugaan maha hebat ini...bukan semua mampu melalui apa yang aku lalui....aku mungkin miskin material...tapi pengalaman yang kau beri....mengajar aku menyempurnakan diri...............Sayangi aku.....Payungi aku dgn limpah kurniaMu Ya Allah......Ampunkan aku insan yang alpa ini....


Peluklah aku dengan kasihMu....Belailah aku dgn kurnia dan nikmatMu.....Bekalkan aku ketabahan dan kekuatan untuk hari esok.......Pimpini aku dalam keputusan ini.....

No comments: