Sunday, January 23, 2011

0148: Ooooo Cam tu rupanya....

Someone that close to me : Naa, U must be careful ok...

[ Ini pesan dari seorang bukan Islam...yang ada saat aku jatuh...saat aku hampir lepaskan impianku....walau dia bukan orang yang percaya pada wujudnya Allah dan Al Quran, dia tidak pernah menipu aku...walau aku bukanlah sesiapa disisinya....]


i am just smiling. Yes i am daring n brave...WHY?...very simple....i am normal human being...ada tahap sabarnya....cukuplah aku diam....cukuplah aku yang dijadikan mangsa dan orang yang bersalah....bukan aku yang menipu...tapi aku yang dimaki...ooooo...sebab aku single....ooooo cam tu rupanya....

Then bila aku tengah sakit....aku jugak dituduh menzalimi orang lain???...sebabnya aku x ada sebarang ikatan....ooo cam tu rupanya....yang badan kuar buih hitam tu aku...tapi aku yang menzalimi....oooo cam tu rupanya...yang tetiba aku sakit tak menentu n jadi sayur....aku la yang dok menfitnah dan menghantar macam-macam....oooo cam tu rupanya....

Tadi mandi still can see the buih hitam....hmmm Alhamdulillah badan rasa lega sikit lepas mandi air yang Tok Wan baca few ayat for me...my migrain n gastric yang bertahun tu hilang macam orang cabut dari myself....cuma tu la sumtimes my body pain....tersangat la sakit...meleleh jugak air mata kekadang....no more pain killers sejak aku berubat dengan Tok Wan. Time to time still contact him. Dia pun akan ingatkan aku kalau lama tak update dia...My Hachi...Alhamdulillah...he be there for me walau not depan my mata....

Dok amalkan few ayat untuk mendinding diri...benda nie bukan senang dilawan....my psycology been tested to the max...melawan dengan sakit yang x nampak dengan ujian sains n medikal....bebaru nie kawan aku cakap...jangan ikut hati...maybe that is my feelings only...alangkah bagusnya kalau apa yang dia cakap tu betul....my boss, family and good frens have encountered it in front of their eyes....my boss sampai speechless...bebaru nie happen again....i am hit again....and i cant feel anything....n when i reach to clinic everything is gone....macam udara yang keluar dari diri...Ya Allah....tabahkanlah hati ini....

Hanya doa dan usaha pada Yang Maha Kuasa...Alhamdulillah.....hidup kembali pulih sedikit demi sedikit...ujian ini untuk menguji sejauh mana kuatnya aku...aku masih mampu tersenyum...dan Alhamdulillah i have lots of fren that care about me...i am very blessed...True frens are there for me....ingatkan semuanya akan jadi mudah...masih ada entah apa niat....semua hairan....aku lagi la...sudah-sudah lah dengan cerita palsu itu....bercerai tapi masih bersama?...hmmm....bukan dari mulut orang ke3...dari tuan punya badan...semua tergeleng-geleng kepala tidak percaya....cukuplah menyakiti aku...kenapa perlu cuba buatkan orang yang aku sayang juga membenci aku tanpa sebab...cuba tunjukkan engkau tak pernah bersalah?...hmmm hebat!!!....Allah itu Maha Kaya...DIA telah mula membuka kebenaran itu sedikit demi sedikit....dan pada mereka yang bertanya...TAKUTKAH ENGKAU KALAU...???? HMMM...KENAPA PERLU TAKUT?..MATI ITU PASTI!..AKU REDHA KALAU ITU TAKDIRNYA....BALASAN ITU JUGA PASTI. MUNGKIN KAT DUNIA NIE DIA DAPAT SAKITI AKU, DI SANA?...aku memang orang yang degil tapi aku bukan orang yang buta hatinya. ALLAH itu sayang padaku...aku pasti itu...DIA tahu apa yang terbaik untukku, kerana DIA sentiasa menjagaku....Amin Yarabbalamin....

Hmmmm....tahun 2010 berakhir dengan tragis....terlalu banyak air mata buat aku...tidak pernah tersangka akan terduga begitu...tidak pernah tersangka banyak yang aku hilang....tidak pernah tersangka begitu ramai kawan yang sudi menyokong aku melupakan apa yang terjadi....tidak pernah tersangka My Hachi hadir dalam hidupku, Sayang diaaa tauuuu???....tidak pernah tersangka juga aku yang dijadikan kambing hitam atas apa yang berlaku....aku tak pernah takut didoa sejuta keburukan...ALLAH itu Maha Mengetahui, Maha Melihat, Maha Mendengar, Maha Adil....Jagai aku...insan yang degil ini...insan yang bukan sesiapa ini....Hanya padaMu kuserah seluruh harap dan doaku...Amin Yarabbalamin......

2 comments:

azieazah said...

Aminnn.... moga dimakbul segala doa.

Orang kalu hati dah hitam dan penuh dendam, sanggup buat apa saja wpun menyalahi agama.

i am Naa... said...

Terima Kasih akak..atas doa untuk bukan sesiapa ini...Naa orang yang tabah orangnya...