Thursday, April 8, 2010

023: Sambungan Hissssssssh


Hmmm…..mood tak baik malam nie….hati tgh panas….hari ni hari yang diam bagik aku yang tak pernah diam sebenarnya…


Hati tak best….entah…terpikir macam-macam dalam hati…tambah parah bila cm aku pun menambah bengang kat hati aku…..menci dgn kaum yang bangang, kalau setakat bagi Surname then expect people to know who you are?....hahahahahah…ini memang la bangang tahap cipan dah nie…tak pun tahap yang bunyik oink oink tu….ada otak cuba la pikir sikit….dalam satu Negara ada berapa orang yang nama dia start dgn Tan, Lee or Lim?....bak kata org Kedah…”Akai tak dak ka????...La isla bonita sungguh…hisssssssshhh”


Okeylah..biarlah si bodoh tu terus bodoh…kalau dah tua tak nak sedar…bukan boleh buat aper punggggggg…geleng paler jer la untuk golongan-golongan yang rasa cam bagus tapi makin hari makin bangang…hahahahhaahhaaha…kita kena happykan diri…at the end of it…it about work…yang penting all those stupid people are not related to me at all…tarik napas sambil senyum-senyum kambing kat depan pc nie….hehehehehehehe…


Tadi jumpak Abby lagik….heheheheh rajin lak minah ni mai opis nie….then kitorang dinner la sesame dg few guys….so sembangla pasal life memasing…heheheheheheh…terkuar pasal kes curang agi…dan yang paling kelakar, all those guys pun agree dgn kitorang nya statement…hehehehhheheheh…bukan buleh control punggg…pepaham la sendiri…aku dah malas nak pikir….benda cam ni ko kena bukak minda dan hati….bila dah expose dengan reality kita akan belajar dengan sendirinya….itu kalau kita ni jenis yang open minded dan bukan jenis yang melulu nak hukum org la….sebab aku ader gak kenal org-org yang sgt ortodoks dan konservatif….yang dia tau dia jerk betul…buleh bayangkan betapa pendapat dia jerk yang bernilai…org lain tak…padahal dia sempitkan hati dan akal…tak nak pandang dengan persepsi yang berbeza….eheksss…pedas…



Hati rasa rindu nak balik Banting la….ishhh…best kat sana….semua org sayang…my Sis in Law especially….mesti masak my favorite…seminggu dok sana aku dah rasa cam berat jerk badan nie….hissssssshhhhhhhh…Teringat aku masak laksa hari tu…Hishhhh….habih semua…semua pakat pulun…La is la Bonita…..makan jerk kejernya aihh….mau tak naik???….hehehehehehe…then dok merungut kat Sis in Law….huhuhuhuhu…kang baju tak leh pakai cam ner….huhhuhuhuhu…



Sekarang ni rasa dihargai…..makin disayangi…kakak aku yang dua org tu pun kekadang….buat alas an…alaaaaaaa…ter miss call Achik la….nak tepon org lain…Chet!…taktik lama….rindu kat adik dia habaq la….hishhhhh depa nie….Nanti hujung bulan Achik balik…..K the…nak mkn pulut kuning dgn rending pedas….mula la telan ayaq liuq….hmmmmmm….lapaq aih….



Ehhhh…teringat pulak pasal gempa bumi 2 hari lepas… time tu aku tak pasan, tgh sedap lena….Abang G hari tu pi tahan udang kat Pantai Kledang, yang kitorang lepak kat umah. Malas nak ikut…kang itam…huhuhuhuhu….tgh sibuk masak, sedara mai…kelam kabut….jum pi panggil depa balik…ada amaran tsunami….owhhhh…rasa lutut aku cam nak luruh…risaunyaaaaaaaa….kelam kabut driving pi sana. Then kelam kabut panggil diorg naik kedarat…syukur…nothing happen….Teringat Tsunami kat Acheh, that time aku kat JB. Tak terasa any gegar pun. Tetiba pagi bangun semua org riuh pasal Tsunami. Tgk TV Indonesia, Ya Allah……terasa begitu kerdil…tak terucap dengan kata-kata. Itu aku yang melihat, yang ada di tempat kejadian???. Allah itu Maha Mengetahui….Dia yang lebih tahu….hmmmmm…syukur tidak berulang…Alhamdulillah….

No comments: