Sunday, April 4, 2010

022: Hishhhhhhhhhh…


Hmmm…hati bengang baru lepas handle satu case yang aku rasa merepek…some people they just loves to creates lame excuse…yang paling tak tahan attitude yang melampau!!!!!....rasa cam nak penampar jerk haih….


Sabar Naa….hishhhhh…ni sambil dok tarik napas n beristighfar…..hmmmm…lega sikit rasa hati…kejer aku ni sometime memerlukan kesabaran tahap dewa ok…buat kengkawan ‘sedarjah’ diorg paham sgt2 walaupun kitorang ni ketawa manjang…hehehehehehe…


Citer pasal ni tingat satu member, customer ni sangat la…erk…korang komen la sendiri…statement dia KIASU tahap gaban…”I know I sound stupid, but I am rich…hehehehehehe…” GULP…hampir tersedak kawan aku. Paling kelakar everytime dok tanya itulah statement yang akan dia tambah every end of dianyer soalan… Hahahahahhaaha… …lepas tu kami pakat gelak ramai-ramai. Memang kaya nak mampus mak cik tu. Tapi tahap bodo dia juagak takleh ingat. Sometimes, ader duit banyak bukan bermakna semua buleh beli beb…such as akal dan budi bahasa. Kesian lak aku rasa, ada duit banyak tapi hati tak pernah terbukak untuk belajar. Duit banyak tapi budi bahasa tak dak langsung, bagi orang yang bangang, mestila respect sbb org tua tu byk duit, tapi kalau aku…aku rasa sgt bangang….why need to show off???...mati esok tetap la org terpaksa tanam mayat hang aihhh….kalau biaq busuk…walaupun la ni hang dok semboq perfume yang paling mahal kat dunia…bukan ka????....hisssshhhhhhh…..


Apa pun..terpulang la pada masing2 punya diri untuk nilaikan…lantak ko la….


Tadi dok sembang dgn Abby, pasal citer curang case. Hehehehehehehe….issue yang menarik ni, teringat lak a few case yang aku terbaca kat FB. Sometimes even ko pompuan ko tetap nak salahklan pompuan gak. Hanya atas alas an ko bini dia girlfren or bini lepas ko. Kekadang tertanya gak aku, korang2 nie pernah ka terpikir yang kebanyakan benda ni mai dari laki-laki tu sendiri….mungkin sebab aku ramai kengkawan laki, PEMERHATIANKU….diorang yang start dulu….ader setengah tu baru jer dapat baby dah start dah mencari lain…padahal bini meletop…setengah tu pulak bini layan bukan main baik lagi, tapi demi nak mendapat yang baru sanggup lak dia citer yang buruk2 pasal bini dia….gaduh la…dah start tak saying la…boring laaaaaaa…dan segala citer yang takleh diterima akal pun ader gak. Malah ada yang sanggup bgtau diorg single atau duda…walhal tak pernah jatuh talak pun…Kak! Ini realiti dunia sekarang…..Bukan menghukum semua cam tu…majoritinya mcm tu….sebab berlaku…aku sendiri wonder why it happen…


So bayangkan kalau korang di tempat pompuan yang kena tipu tu…apa perasaan korang???...tapi sekurang-kurangnya dia masih bertuah tidak dimiliki oleh penipu tu…bila-bila buleh angkat kaki. Tapi wajarkah mereka dituduh dan dihukum atas kesalahan penipu???....Hmmmm…yang menipu kini mula menipu Si Bini, abang tak mulakan…pompuan tuuuuuuuttt yang start and so on….bla bla bla…sbb sayang hangpa percaya, bertambahlah dosa dok maki hamun Si “Teraniaya”. HEBAT!!! Hanya kerana korang ada tittle BINI. Padahal, koranglah yang paling malang, tertipu entah sampai bila. Itu la suami yang hangpa bangga sangat….hahahahahahahhahaha…Kenyataan tu pahit beb! Itu reality! Tak der maknanya nak bangga pun….

Hishhhh…banyak lak aku ngomel kat sini. Apa pun rasa lega, thanks Abby for great sharing today…Semoga Allah kekalkan jodoh hang dan suami….semoga kejujuran sentiasa bertaut di hati kalian…Amin yaRabbalAlamin….

No comments: