Wednesday, January 20, 2010

009 : REDHA?.....


Hari ini hari yang sunyi.....semua orang dah gi kejer masa aku bangun....maksu n pak su balik kg....sedih gak sbb tak dpt ikut...kejer semlm....apa pun hati rasa lega bila tadi diorg sampai ....bgtau mak dan abah..dan semua Alhamdulillah....Ya Allah syukur rasa hati....Terima kasih atas kurniaMu Ya Allah....

Hati rasa sebak....terusik dgn blog yang aku baca...Ya Allah....terlalu sukar untuk aku garapkan perasaan aku masa ini...

Kenangan itu datang kembali.....bukan menangisi kerana sedih....menangis kerana aku sendiri tak pernah menduga aku sekuat ini...betapa banyaknya dugaan yang melanda....hati terusik dgn tangisan mak baru2 ni....Ya Allah...mak harap sangat hidup Naa senang sikit lepas nie.....Saat itu aku menahan sebak yang teramat di sudut hatiku yang paling dalam....Terima Kasih mak...Naa cuma harap hidup Naa senang sikit...boleh balik tgk mak abah selalu....Amin...aku senyum....namun aku tahu...aku tak pandai menyorok rasa hati....

Dulu aku jahil....jahil untuk menerima dugaan dengan hati yang redha.....itu aku.....dulu....betapa pengalaman mengajar aku apa itu erti sabar....apa itu reha....apa itu kemaafan....Kita takkan bisa menghentikan dugaan yang mendatang...cuma kini aku sedar...Tuhan menguji org2 yang sabar...tanda sayang...hanya kita yang perlu mencari hikmah tersirat dan tersuratNya......
Syukur aku padaMu Ilahi....dugaan ini melembutkan kedegilanku...membuka mata hatiku....memulangkan kasih yang selama ini tak pernah aku hargai.....mengurniakan aku kesabaran dan ketabahan.....dan ianya membenihkan rasa sayang dan ihsan di hatiku.....Aku bukan insan yang sempurna....aku bukan yang terbaik namun.....ku pinta janganlah Engkau butakan akal dan mata hatiku.....memilih sesuatu tanpa pertimbangan.......Amin...

Hati rasa rindu pada abah dan mak...satu persatu kenangan itu menjelma di layar pemikiranku.....Maafkan Naa......Naa mahu jadi yang terbaik untuk mak dan abah.....
Aku sedang memulakan sesuatu.....semoga ini permulaan yang diberkati....Amin....


Dalam balam rindu
Deru angin menghembus
Membawa rasa sayu dan pilu
Hati hanyut dalam sendu yang tiada berpeghujung
Fikir mula beristighfar
Memohon Sakinah dari Yang Maha Esa
Pinta secebis kekuatan
Demi menongkah ranjau realiti

Rindu ini makin kuat mendakap rasa
Menyesak jiwa
Melahir lautan sayu
Hati mendesah pinta dibelai
Namun pisahnya Ajal
Mana mungkin dapat kugapai

Kenangan itu nikmat yang terlalu istimewa
Terlalu agung biar hanya pinjaman sementara
Dalam balam rindu ini
Bahagialah kamu dalam dakapan ilahi
Kasihmu,
Hadirmu kurnia yang terindah

_Naa..20/01/2010...Tmn kop polis 1..3-41am...

No comments: