Monday, May 9, 2011

0160 : Bila terduga....

Bismillahhirrahmanirrahim.................

Hati itu makin tenang biar sakit itu masih ada...redha itu lebih baik...pasrah itu lebih baik....kerana aku percaya pada DIA Yang Satu, Maha Menyembuh, Maha Kuasa, Pemilik segala isi langit dan bumi....

Dugaan ini menguji sejauhmana ketabahan yang ada...Menguji kebalkah iman, jiwa dan akal?. Alhamdulillah aku dan My Hachi masih di jalan yang benar....masih menaruh sejuta harapan...Keyakinan itu masih teguh....Mengapa perlu gentar pada fitnahnya manusia yang berhati Iblis?...Mengapa perlu takut sedang bukan aku yang mulakan segala angkara....biarlah DIA yang jadi hakimnya....aku hanya hambaNYA....DIA lebih tahu...DIA Maha Mengetahui...DIA Maha Mendengar....DIA Maha Kuasa....

Alhamdulillah...dalam terduga ini, dalam kesempitan ini....aku mula belajar....mencari diri yang hilang...mencari kekuatan Iman dan jiwa...mencari ilmu....Tenang dan kasih itu anugerahNYA....Sayang itu wujud tanpa kupinta....."Mereka" biar darah dan keturunan itu tak pernah sama, biar agama itu tidak pernah sama...Kasih dan sayang itu untukku....menghulur tangan saat diri hilang upaya...menghulur bahu dan telinga saat aku hilang arah....mencurah semangat pada bukan sesiapa ini.....

Alhamdulillah...syukur aku pada dugaan ini....terima kasih Allah....menjaga aku....

No comments: