Tuesday, August 23, 2011

0170: Bila ingatan itu hadir tanpa rasa terbeban

Lama betul aku tak menulis di sini...terlalu banyak yang terjadi, x sibuk sangat...tapi entahlah...hanya Allah yang tahu kenapa...

Alhamdulillah banyak betul hikmah dan kasih yang aku dapat sejak diduga...Sungguh aku rasa sangat bersyukur, masih diberi nafas untuk melihat mentari hari ini...dan hari ini aku telah mampu mengingati semua dugaan itu tanpa rasa marah dan terbeban...hati telah menerima...hati telah melepaskan...hidup itu perlu diteruskan...ingatanku kian pulih...dan sepanjang itu My Hachi is there...in his own way, biar dia sendiri diduga sebegitu hebat...Allah lebih tahu...

4 bulan lebih aku kembali ke rumah abah, mencari diri, mencari redhaNya dan Ramadhan ini sangat bermakna...hadirnya orang baru dalam keluarga kami dan Nikmat terindahNya adalah bila hati rasa lapang mengingati dugaan itu...bila kenangan silam itu tidak lagi mampu menghadirkan rasa terbeban, marah, sedih dan terluka...Alhamdulillah aku dah berjaya melepaskan rasa itu....dan aku bersyukur aku dipilih untuk diuji...

Ramadhan ini terlalu indah bagiku.....KasihMu begitu banyak bagiku....Alhamdulillah Wahai Yang Maha Kuasa...Engkau sentiasa menjagaku....

No comments: